Smartbox offers more and more extensive pick-up and drop-off solutions for healthcare centres

With the help of Smartbox pick-up lockers, the pick-up and return of medical supplies and aids can be handled in healthcare centres around the clock. Pick-up lockers save both customers’ and employees’ time.

Read more in Finnish below.

Smartbox on laajentanut terveydenhuollon nouto- ja palautusratkaisuja myös apuvälineiden jakeluun

Smartbox on tehnyt jo kymmeniin terveyskeskuksiin noutoratkaisuja hoitotarvikkeiden jakelua varten älykkään noutoautomaatin avulla. Hoitotarvikejakelussa automaatista on iso hyöty niin työntekijöille kuin asiakkaille. Yleensä hoitotarvikkeiden jakeluajat ovat hyvin rajattuja, usein jopa vain muutamaan tuntiin viikossa. Smartbox automaatin avulla asiakkaat voivat noutaa hoitotarvikkeet omien aikataulujen mukaan itsenäisesti automaatilta, jopa 24/7. Samalla vapautetaan siis työntekijät tarkoista noutoajoista ja näin tehostetaan heidänkin ajankäyttöä.

Tänä vuonna Smartbox on kehittänyt myös ratkaisun apuvälineiden jakeluun ja palautukseen. Älykkään noutoautomaatin avulla onnistuu apuvälineiden nouto ja palautus 24/7. Näin pystytään luopumaan tarkoista jakeluajoista ja asiakas saa noutaa apuvälineen täysin omien aikataulujen mukaan. Apuvälinepuoli poikkeaa hoitotarvikepuolesta niin, että useimmiten apuvälineet pitää palauttaa ja tietty tätäkin varten tarvitsee erikseen sopia palautusajat. Tätä varten automaattiin on rakennettu helppo palautusmahdollisuus, joka tuo joustoa myös näiden apuvälineiden palautukseen. Apuvälineet ovat useimmiten myös suurempia kooltaan kuin hoitotarvikkeet ja tätä varten apuvälineautomaatteihin on tehty muokattuja lokeroita niin, että esimerkiksi pyörätuolin tai kävelykeppien jako onnistuu sitä kautta.

Miten Smartbox automaatti toimii apuvälineiden jakelussa ja palautuksissa?

Apuvälineiden jakelua varten Smartbox automaatti saadaan liitettyä asiakkaan käytössä oleviin taustajärjestelmiin, esim. asiakasjärjestelmään niin, että automaatti on sulavasti osana palvelua. Apuvälineiden jakoa varten asiakas tekee tilauksen apuvälineestä normaalisti ja työntekijä merkkaa tilauksen ylös, noutaa apuvälineen ja menee automaatille. Automaatilla työntekijä kirjautuu automaatille, valitsee sopivan kokoisen tyhjän lokeron ja näppäilee asiakkaan puhelinnumeron näytölle. Asiakkaalle lähtee tekstiviesti noudosta ja koodi, jolla välineen saa noudettua automaatilta.

Palautuksen automaatille voi tehdä monella tapaa. Esimerkiksi niin, että automaatilla asiakas valitsee palautuksen ja sopivan kokoisen tyhjän lokeron näytöltä ja näppäilee oman puhelinnumeron. Tämän jälkeen lokero aukeaa ja välineen saa palautettua.

Source: Smartbox