Goodwiller’s Promilless alcohol tests soon available in all Alko shops

Goodwiller, an Oulu-based company, has completed the round of financing and as a result collected more than 1 M€. With the help of printed intelligence technology, Goodwiller develops self-diagnostics products that are available to everyone. Promilless is a reliable and easy-to-use test that uses saliva to determine the blood alcohol content. So far, about 250 000 tests have been introduced on the Finnish market.

Goodwiller is now strengthening its marketing efforts, focusing on expanding distribution channels and starting the sales of a new product, Promilless Zero, in Alko shops all over Finland.

Source: ePressi

Read more in Finnish below.

Oululainen Goodwiller Oy toteutti alkuvuonna onnistuneen rahoituskierroksen ja keräsi yli 1 M€ uutta pääomaa. Yhteistyössä Springvest Oy:n kanssa toteutettu joukkorahoituskierros merkittiin täyteen, ja yhtiö sai melkein 200 uutta pienosakasta. Nyt kerätyllä rahoituksella vahvistetaan yhtiön panostuksia suositun Promilless-tuoteperheen markkinointiin ja myyntiverkoston laajentamiseen.

Goodwiller Oy:n kehittämä kertakäyttöinen Promilless-alkoholitesti mittaa veren alkoholipitoisuuden syljestä ja tarjoaa kuluttajille helpon ja luotettavan tavan varmistaa oma ajokuntonsa. Testin toiminta perustuu kansainvälisesti patentoituun ja yhteistyössä VTT:n kanssa kehitettyyn älypaperille painettuun biokemialliseen anturiin. Promilless-testejä on tähän mennessä toimitettu Suomen markkinoille jo yli 250 000 kappaletta, ja niitä on saatavilla laajasti vähittäiskaupoista ja muun muassa apteekeista.

Promilless-tuotteilla Goodwiller haluaa olla tukemassa ihmisten lisääntynyttä valveutuneisuutta omasta hyvinvoinnistaan ja kannustaa erityisesti vastuulliseen alkoholinkäyttöön. Nämä vahvistuvat kuluttajatrendit lisäävät myös yhtiön kansainvälistä liiketoimintapotentiaalia.

”Tähän mennessä Suomen markkinoilta saatu kuluttajapalaute on ollut rohkaisevaa, ja nyt onkin oikea aika lisätä panostuksia erityisesti kuluttajamarkkinointiin. Tähtäämme siihen, että mahdollisimman moni suomalainen kuluttaja kokeilee Promilless-testiä ja huomaa sen kätevyyden oman ajokunnon tarkastamiseen”, kertoo Goodwiller Oy:n toimitusjohtaja Petri Särkelä.

Samalla Goodwiller vahvistaa myös merkittävästi myyntiverkostoaan ja aloittaa uuden Promilless Zero -tuotteen myynnin kaikissa Alkon myymälöissä kevään aikana, 29.4. alkaen. Tämä uusi laajennus Promilless-tuoteperheeseen pystyy havaitsemaan jo hyvin pienet alkoholipitoisuudet. Tuote on kehitetty kuluttajapalautteen perusteella, ja se tukee käyttäjiä tilanteissa, joissa edellytetään alkoholin suhteen selkeää nollatoleranssia.

Lisätietoja:
Petri Särkelä
Goodwiller Oy
+358 405 748 019
petri.sarkela@goowiller.fi